پاورپوینت آنتروپومتري چیست (64 اسلاید)

دسته بندي : پاورپوینت » پزشکی
پاورپوینت آنتروپومتري چیست (64 اسلاید)

آنتروپومتری چیست؟

آنتروپومتری Anthropometry کلمه یونانی است که از دو واژه Anthropo به معنی انسان (گونه انسان) و metry به معنی سنجش، تشکیل شده است.

به طور کلی اندازه گیری ابعاد بدن در دو وضعیت صورت می گیرد:
1. وضعیت ساکن (Static anthropometry)
2. وضعیت متحرک (Dynamic Anthropometry)

در وضعیت ثابت اندازه گیری بدن در حالتی صورت می گیرد که بدن هیچ گونه حرکتی نداشته باشد و این اندازه گیری را اصطلاحاً آنتروپومتری استاتیک می گویند. در وضعیت متحرک اندازه گیری ابعاد بدن در حالتی که بدن در حالت حرکت می باشد، صورت خواهد گرفت. این اندازه گیری آنتروپومتری دینامیک گفته می شود.

به طور کلی آنتروپومتری شامل اندازه گیری اندازه های مختلفی از طول بدن، وزن و حجم اندام ها، فضای حرکتی و زوایای حرکتی هر یک از این اندازه ها بوده و در نهایت تهیه آمار و اطلاعات منتج از آن در تعیین شکل و اندازه ابزار و وسایلی است که در محیط کار مورد استفاده این افراد قرار می گیرد.


آنتروپومتری Anthropometery کلمه ای یونانی است که از دو واژه Anthropo به معنی انسان – گونه انسان و metery به معنی اندازه گیری یا سنجش تشکیل شده است.

علمی است که به اندازه های بدن شامل ابعاد قسمت های مختلف، میدان حرکت و قدرت عضلات بدن می پردازد . معمولا ابعاد اختصاصی فردی مانند: ارتفاع ها، پهناها، عمق ها، فاصله ها، محیط ها و انحنا ها اندازه گرفته می شوند.
دسته بندی: پاورپوینت » پزشکی

تعداد مشاهده: 6597 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 64

حجم فایل:2,578 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252