تحقیق اختلال های مربوط به رحم در زنان

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
این فایل به صورت ورد و کاملا قابل ویرایش می باشد و دارای منابع معتبری است که مربوط به چند کتاب پزشکی است و در انتها نام و منابع ذکر شده است.مناسب برای پژوهش و اموزش پزشکی،مامایی و پرستاری و همچنین دریافت اطلاعات برای بانوان از مشکلات مربوط به رحم.

تحقیق اختلال های مربوط به رحم در زنان:
بخشی از متن:
خونریزی های غیر طبیعی رَحِم در دوران قبل از یائسگی
خونریزیهای غیر طبیعی رَحِمی در دوران قبل از یائسگی به دو صورت است: یکی خونریزی زیاد یا طولانی تر از معمول در روزهای قاعدگی که هیپرمنوره یا منوراژی نامیده میشود دیگری خونریزی در فواصل زمانی بین دو قاعدگی که آنرا متروراژی می نامند. تقریبا می توان گفت کلیه زنان در طول سالهای بلوغ تا یائسگی یکبار یا بیشتر گرفتار خونریزی غیر طبیعی میشوند. این خونریزی در مواردی موجب ناتوانی و گاه عوارض بحرانی میشود.
روندهای خونریزی غیر طبیعی رَحِم
خونریزی های غیر طبیعی رَحِم روندهای متفاوت و متعددی دارد:
الف- هیپر منوره یا منوراژی: دوره زمانی ماهانه طبیعی است منتها میزان خون قاعدگی زیادتر از حد طبیعی است و طول زمان خونریزی ممکن است طبیعی یا زیادتر از معمول باشد. منوراژی غالبا مربوط به ضایعات موضعی نظیر میوم های رَحِمی، پولیپ ها، هیپرپلازی اندومتر، ادنومیوز، سالپنژیت و اندومتریت است.
ب- هیپومنوره یا کریپتومنوره: میزان خون قاعدگی از حد طبیعی کمتر است. گاه خون آنقدر کم است که بیمار تنها لکه های خون میبیند. علت اصلی گاه ممکن است دهانه گردن رَحِم باشد.
ج- پولی منوره: دوره های خونریزی شبیه قاعدگی در فواصل زمانی کمتر از 21 روز رخ میدهد. مقدار خون ممکن است غیر طبیعی یا طبیعی باشد. یکی از علل شایع این عارضه نارسائی در تخمگذاری است.
د- ئولیگو منوره: دوره های خونریزی شبیه قاعدگی در فواصل زمانی بیش از 35 روز رخ میدهد. هر گاه فواصل خونریزی از 6 ماه تجاوز کند اصطلاح امنوره بکار میرود. علت معمولا اندوکرینی یا مربوط به بیماریهای سیستمیک است و فقدان تخمگذاری معمولا با عارضه همراه است.
هـ - متروراژی: خونریزی غیر طبیعی در فواصل قاعدگی طبیعی رخ میدهد. بعبارت دیگر زمان قاعدگی و میزان خون قاعدگی اصولا وصفی طبیعی دارد منتها در فواصل زمانی دو قاعدگی خونریزی غیر طبیعی رخ میدهد که مقدار آن ممکن است کم و به صورت لکه یا زیاد و بصورت خون جاری باشد. متروراژی یکی از علائم اولیه سرطان های رَحِم مخصوصا کارسینوم اندومتر است و با مشاهده آن باید کوشش لازم در جهت نفی یا اثبات سرطان بعمل آید.گاهی اوقات خونریزی در زمان تخمک گذاری رخ میدهد که معمولا شیوع آن زیاد و بصورت یک پدیده زودگذر در زمان معین تخمک گذاری در فواصل میان دو قاعدگی ظاهر میشود. در سالهای اخیر تجویز زیاد یا نابجای استروژن در موارد نسبتا زیادی موجب متروراژی شده که غالبا با منوراژی همراه بوده است.
و- منومتروراژی: خونریزی رَحِمی از جهت فواصل زمانی و طول زمان نامنظم و خون دفع شده بیش از حد معمول است. عوامل و شرایطی که موجب متروراژی می شود می تواند ایجاد منومتروراژی نماید...

فهرست مطالب
خونریزی های غیر طبیعی رَحِم در دوران قبل از یائسگی
درمان خونریزی های غیر طبیعی رحم
درمان سنتی و گیاهی
خونریزیهای بعد از یائسگی
ساختمان دستگاه تولید مثل خانم ها
1-رویدادهای رَحِم
2- رویداد تخمدانها
3-رویدادهای غده هیپوفیز- مغزی
قاعدگی دردناک DYSMENORRHEA
ناراحتی های پیش از قاعدگی: Premenstrual syndrome
تغییر محل سلولهای مخاط رَحِم Endometriosis
دستگاه ادراری زن، محل عادی برای عفونت
منابع
دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 8602 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:79 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252