مقاله نوآوری و خلاقیت در حیات هر روزه کتابخانه های عمومی

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
مقاله نوآوری و خلاقیت در حیات هر روزه کتابخانه های عمومی بصورت فایل word و قابل ویرایش در 20 صفحه قابل استفاده دانشجویان رشته کتابداری

چکیده

مقدمه:

پیشینه پژوهش

تعاریف خلاقیت و نوآوری

تعریف خلاقیت از دیدگاه روانشناسی

تفاوت خلاقیت و نوآوری

اهمیت و ضرورت خلاقیت ونوآوری درکتابخانه ها

خلاقیت و نوآوری در کتابخانه های عمومی

کتابخانه‌ها و نوآوری

مدیریت نوآوری

عوامل چندگانه براي ايجادنوآوري درخدماتك تابخانه هاي عمومي

عوامل مؤثردرخلاقیت

مدل اولدهام براي شكل­گيري ديدگاههاي خلاقانه در کتابخانه های عمومی

نتیجه‌گیری و پیشنهادات

منابع

بخشی از متن:
اهمیت و ضرورت خلاقیت و نوآوری در کتابخانه ها
همه سازمانها (کتابخانه ها) برای بقاء نیازمند اندیشه های نو و نظرات بدیع و تازه اند. افکار و نظرات جدید همچون روحی در کالبد سازمانه دمیده می شود و آن را از نیستی و فنا نجات می دهد. در عصر ما برای بقاء و پیشرفت حتی حفظ وضع موجود، جریان نوجویی و نوآوری را در سازمان تداوم بخشید تا از رکود و نابودی آن جلوگیری شود. برای آن که بتوان در دنیای متلاطم و متغیر به حیات ادامه داد باید به نوآوری و خلاقیت روی آورد و ضمن شناخت تغییرات و تحولات محیط برای رویارویی پاسخهای بدیع و تازه تدارک دید و همراه تأثیرپذیری از این تحولات بر آنها تأثیر نهاد و بدانها شکل دلخواه داد. در کشورهای پیشرفته، نسبت زیادی از جمعیت به کار ابداع، فرآوری و تولید دانش مشغول هستند. در چنین روزگاری اگر نتوانیم خود را با سیر شتابان تحولات سازگار سازیم و اگر دانش، محصول و یا خدمت جدیدی را برای عرضه نداشته باشیم، دیر زمانی نخواهد گذشت که شاهد از بین رفتن فرهنگ، دلبستگی ها و منابع خود خواهیم بود (میرمیران، 1384).
اهمیت و ضرورت خلاقیت از دو جنبه ی مادی و معنوی قابل بررسی می باشد. در بعد مادی اهمیت، نقش و جایگاه خلاقیت به حدی است که در مغرب زمین گفته می شود «یا مرگ یا خلاقیت» و اساسا انسان را «حیوان خلاق» می¬نامند. بر این اساس، انسان بدون خلاقیت یعنی، حیوان امروزه سازمان ها و بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ در کشورهای صنعتی بدون خلاقیت مستمر، سریع و به موقع محکوم فنا هستند (احمدی مقیم، 1387).
امروزه شرایط محیطی کسب و کار به قدری پیچده، پویا و نامطمئن گردیده است که دیگر نمی تواند با روشهای تفکر گذشته مسائل و مشکلات امروز را حل کرد. همان طور که حل مسائل قبلی با روشهای جدید کارساز نیست. لذا یک تغییر و تحول اساسی در نظام فکری لازم و ضروری است. بطور خلاصه عواملی که باعث ضرورت خلاقیت در بعد مادی شده اند از: کاهش منابع طبیعی، رقابت فشرده، تنوع طلبی مصرف کنندگان و کاهش زمان مطلوبیت کالاها، جهانی شدن صنعت اقتصاد.
دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 8001 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:63 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • محتوای فایل دانلودی:
    مقاله تحقیقی جدید نوآوری و خلاقیت در حیات هر روزه کتابخانه های عمومی برای دانشجویان ارشد کتابداری تهیه شده در دی 99