پاورپوینت فصل چهارم کتاب رفتار و روابط انسانی در مراکز آموزشی و دانشگاهی (مبانی رواژه کاوی

دسته بندي : کتاب » مدیریت
پاورپوینت فصل چهارم کتاب رفتار و روابط انسانی در مراکز آموزشی و دانشگاهی (مبانی رواژه کاوی، مفهوم شناسی و تبارشناسی رفتار و رفتار سازمانی) نوشته حمید ملکی در قالب pptx و در حجم 34 اسلاید:

بخشی از متن:
واژه کاوی رفتار
آدمی از آغاز زندگی، فعالیت ها و اعمال دیگران را مشاهده می کند و می کوشد آنچه را که می بیند، تفسیر نماید تا چرایی آنچه را که دیده است را تشریح نماید. مطالعه نظام یافته رفتار به بهبود توانایی تشریح و پیش بینی و همچنین هدایت، کنترل و تغییر رفتار می انجامد و نیز از روابط میان رفتارها و واقعیت های مهم پرده برداشته و مبنایی را برای پیش بینی دقیق رفتار فراهم می کند.
به طور کلی منظور از مطالعه نظام یافته این است که باید روابط بین پدیده ها را مشاهده کرد و پس از درک روابط علی و معلولی نتیجه گیری های خود را بر پایه شواهد علمی قرار داد.
بدون شک، افراد با هم متفاوتند؛ بنابراین حتی اگر در شرایط مشابه قرار گیرند، یکان عمل نخواهند کرد. البته علت اصلی ویژگی های انسان و رفتار آدمی یکسان و مشابه است. این ویژگی ها و رفتار ها از آن جهت اهمیت دارند که پیش بینی را امکان پذیر می سازد.

رفتار سازمانی
رفتار سازمانی یک رشته علمی و پژوهشی است که در آن آثاری که فرد ، گروه و سازمان در رفتار فرد در درون سازمان دارد بررسی می شود و به بیان دیگر، وظیفه رفتار سازمانی مطالعه رفتار سازمانی در عرصه سازمان، رویارویی رفتار فرد و سازمان و بالاخره بررسی سازمان است. برای رفتار سازمانی تعاریف دیگری ارائه شده که هر یک به جنبه های خاصی تاکید کرده اند.
رابینز می گوید: رفتار سازمانی عبارت است از مطالعه منظم و سیستماتیک اعمال و رفتاری که مردم در سازمان از خود نشان می دهند. و در تعبیر دیگر گفته که رفتار سازمانی عبارت از مطالعه نظام مند عملیات، اقدامات، کارها و نگرش های افرادی است که سازمانی را تشکیل می دهند.
شرمر هورن و همکاران معتقدند، رفتار سازمانی بر حسب تعریف رسمی به مطالعه افراد و گروه ها در سازمان اطلاق می شود.
دسته بندی: کتاب » مدیریت

تعداد مشاهده: 5403 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 34

حجم فایل:192 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252