پاورپوینت فصل پنجم کتاب اصول برنامه‌ ریزی درسی (محتوا و سازماندهی محتوا) سعید طالبی

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل پنجم کتاب اصول برنامه‌ ریزی درسی (محتوا و سازماندهی محتوا) سعید طالبی، سعید مظلومیان، محمد حسن صیف انتشارات پیام نور در قالب pptx و در حجم 32 اسلاید: 

بخشی از متن:
توجه به محتوا و سازماندهی آن به عنوان یک عنصر مهم در مرحله طراحی برنامه درسی، همیشه مورد توجه صاحب نظران حوزه برنامه درسی بوده است. انتخاب محتوا به چیستی برنامه درسی و آنچه باید آموخته شود، مربوط می شود. صاحب نظران برنامه درسی بر اساس رویکرد خود در برنامه درسی، تعاریف متعددی از محتوا ارائه نموده اند از جمله نیکلس محتوا را به عنوان دانش مهارت، گرایش و ارزشهایی توصیف می کند که باید یاد گرفته شود. محتوا و سازماندهی آن پس از گزینش اهداف قرار می گیرد اگرچه با مشخص شدن اهداف برنامه درسی، انتخاب و سازماندهی محتوا تا حدود زیادی تسهیل می شود اما فرایند انتخاب محتوا و سازماندهی آن همواره از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا نخستین گام برای تحقق اهداف برنامه درسی، انتخاب محتوای مناسب و مطلوب می باشد.

محتوا
آنچه دانشمندان در طول تاریخ زندگی بشر در رشته های معینی؛ مانند فیزیک، شیمی، ریاضی و.... بیان داشته اند، محتوای برنامه درسی را تشکیل می دهد. در واقع محتوا بیانگر این است که چه چیزی را باید به چه کسی یاد داد، این شخص دانش آموز و آن چیز محتوا نام دارد. به عبارت دیگر محتوا به عنوان کلیه مطالب، حقایق، قوانین، نظریات، اصول، اصطلاحات و مفاهیم مربوط به یک درس است که در جهت دستیابی به هدف آن درس و تغییر رفتار دانش آموز ارائه می شود. سیلور و همکارانش محتوا را در بر گیرنده حقایق، مشاهدات، اطلاعات ها، دریافتها، تشخيصها حساسیتها، الگوها و راه حل های برگرفته از آنچه که ذهن انسان ها آن را درک کرده است و همچنین بناهای ذهنی که دستاوردهای تجربه شده را در درون دانش، ایده، مفاهیم، تعميم‌ها، اصول، الگوها و راه حل ها دوباره سازمان و نظم می دهند، دانسته اند.
ملکی در تعریفی دیگر، محتوا را به سه بخش دانش، مهارت و ارزش تقسیم می کند.
دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 5657 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:112 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252