پاورپوینت فصل هفتم کتاب روان شناسی پزشکی و نوروسایکولوژی (گیرنده ها احساس و ادراک)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل هفتم کتاب روان شناسی پزشکی و نوروسایکولوژی با تاکید بر اعصاب و غدد، روان شناسی فیزیولوژیک، احساس و ادراک، دارو درمانی و ایمنی شناسی (گیرنده ها احساس و ادراک) نوشته شهنام ابوالقاسمی در قالب pptx قابل ویرایش و در حجم 26 اسلاید:

بخشی از متن:
حس های پیکری، درد، سردرد و حس حرارت
درد یکی از علامت های مهم بسیاری از بیماری های بدن است. به علاوه توانایی تشخیص انواع مختلف بیماری ها تا حد زیادی به دانش پزشک درباره کیفیت های مختلف درد وابسته است.
درد عبارت است از احساسی توام با ویژگیهای انگیزشی نیرومند، باید بین چندین نوع درد، از جمله دردی که به طور مکانیکی ایجاد می شود، دردی که به طور شیمیایی ایجاد می گردد و درد ناشی از گرما و سرمای شدید، تمییز قایل شد. شدت درد ادراک شده از شخصی به شخص دیگر از زمانی به زمان دیگر، حتی اگر شدت واقعی محرکها یکسان باشد، متفاوت است

انواع درد و کیفیت آنها: درد تند و درد کند 
درد به دو نوع اصلی تقسیم میشود: درد تند و درد کند. درد تند در عرض حدود
۰/۱ثانیه پس از اعمال محرک دردزا احساس می شود، در حالیکه درد کند یک ثانیه با بیشتر پس از اعمال محرک دردزا احساس می شود و به کندی طی چند ثانیه یا حتی چند دقیقه افزایش می یابد.

درد تند نام های دیگری نیز دارد، درد نیز، درد گزشی، درد حاد و درد الکتریکی. این نوع درد وقتی احساس می شود که یک سوزن در سطح پوست فرو برود، پوست به وسیله یک چاقو بریده شود یا وقتی که پوست به طور ناگهانی بسوزد. 

درد کند نیز اسامی مختلفی دارد. درد سوزشی آهسته، درد مبهم، درد ضربان دار، درد تهوع آور و درد مزمن. این نوع درد معمولا با تخریب بافتی همراه است و می تواند رنج طولانی مدت و غیرقابل تحملی را به وجود آورد. این درد هم در پوست و هم در سایر بافتها یا اندام های عمقی بدن ایجاد می شود

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 3561 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:141 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252