پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (رهنمودهای جدید در خانواده درمانی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (رهنمودهای جدید در خانواده درمانی) در قالب pptx و در حجم 73 اسلاید:

بخشی از متن: 
به چشم اندازهای نوظهور یا الگوها و شیوه های درمانی رو به رشدی خواهیم پرداخت که نظریه و روال کار خانواده درمانی را به مسیرهای جدیدی کشانده اند. از این میان، تعدادی بازتاب پدیده ای هستند که دیدگاه پسامدرن یا فرانوگرا نامیده می شود و مخالف این فرض علوم مدرن است که یک حقیقت ثابت وجود دارد و دانشمندان می توانند آن را به طور عینی کشف کنند. برعکس، متفکران پسامدرن مدعی هستند که دانش و شناخت امری است نسبی و وابسته به بافت آن و نظام اعتقادى ما صرفاً منعکس کننده سازه های ذهنی اجتماعی – یعنی، فقط نظرهای مختلف و نه واقعیت «محض» - هستند که ما دربارۀ دنیای خود خلق می کنیم.
 

از لحاظ کاربرد این مفاهیم برای خانواده، بسامدرنیستها به این موضوع علاقه دارند که خانواده چگونه معنای زندگی خود را می سازد. به لحاظ بالینی، آنها درمانگران را تشویق می کنند تا در آفریدن دیدگاههای جدید به خانواده بپیوندند ـ معناها یا سازه های ذهنی جدیدی برای مجموعه مشکلات قدیمی بیابند - و آنها بتوانند در انتخاب فرصتها یا راه حلهای مربوط به مشکلشان آزادی عمل داشته باشند به طور اخص خانواده درمانگرهای پسامدرن تاکید فراوانی بر زبان دارند؛ به نظر آنها زبان ابزار تبادل دیدگاهها راجع به واقعیت و تشکیل دهنده شالوده ی پرورش و گسترش داستان مجدد یا همان بازگویی نظام اعتقادی مربوط به زندگی فرد است به نحوی که او بتواند در زندگی خود توانا باشد. 

سازه نگری پسامدرن 
یکی از ویژگیهای منحصر به فرد رویکرد میلان عبارت بود از علاقه به درک نظامدار نحوه ی پدیدار شدن مشکل در خانواده درمانگر سیستمی میلان، با استفاده از موضع بی طرفی و فن پرسشهای حلقوی خانواده را به سمتی رهنمون می سازد که بفهمد اعضایش چگونه خویش را سازمان داده و آن را تعریف می کند اقدامات سیستمی آغازین برای اخذ یک موضع بی طرف و به کارگیری پرسشهای حلقوی موجب شد که مبدعان این روش دریابند که فرایند طرح پرسش، خودش فی نفسه نوعی مداخله به شمار می آید از بار عاطفی خانواده می کاهد، و به اعضا این اجازه را می دهد تا دیدگاه دیگران درباره مشکل را بشنوند. 
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 2633 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 73

حجم فایل:202 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252