پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی طراحی آموزشی (فرایند و عناصر طراحی آموزشی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی طراحی آموزشی (فرایند و عناصر طراحی آموزشی) نوشته داریوش نوروزی و سیدعباس رضوی در قالب pptx و حجم 160 اسلاید:


بخشی از متن:
همانند بسیاری از فعالیتهای دیگر طراحی آموزشی نیز مستلزم طی مراحل و انجام فرایند و عناصر طراحی آموزشی اعمال مشخصی است. این ویژگی موجب میشود که آن را یک فرایند بدانیم.
این فرایند طراح آموزشی با مؤلفه هایی سروکار دارد که برنامه آموزشی او را شکل می دهد .
طراحی آموزشی هر چند به سادگی دوختن لباس نیست همانند آن مستلزم کار روی اجزاء و عناصر مختلف و طی مراحل یا انجام دادن فعالیتهای مشخص است.
در این میان، الگوی طراحی آموزشی تا اندازه زیادی عناصر و فرایند آن را رقم میزند.

فرایند طراحی آموزشی
طراحی آموزشی یک فرایند است. در این فرایند وقایع یا رویدادهای لازم به منظور تسهیل یادگیری طراحی میگردد.
فرایند طراحی آموزشی مجموعه ای از مراحل به هم پیوسته و وابسته را شامل میشود .
مراحلی از قبیل تبیین تحلیل یادگیرنده، تحلیل زمینه تحلیل غایت تدوین هدفهای آموزشی انتخاب راهبردها و ابزارهای سنجش، تولید مواد ،آموزشی و ارزشیابی عملکرد یادگیرنده در طی فرایند طراحی آموزشی دنبال می شود.
البته آنچه فرایند طراحی آموزشی را تشکیل میدهد به عوامل متعددی بستگی دارد؛ برای مثال الگوی مورد استفاده برای طراحی آموزشی تا حد زیادی فرایند طراحی آموزشی را شکل میدهد.

فرایند طراحی آموزشی دارای ویژگیهای متعددی است برخی از آنها عبارت اند از:
طراحی آموزشی همانند همه فرایندها آغاز و انجامی دارد.
طراح آموزشی فعالیت خود را از یک مرحله شروع میکند و پس از پیمودن مسیر طراحی آموزشی، آن را در مرحله ای به پایان میرساند البته ممکن است این ،پایان خود نقطه آغازی برای فعالیت دیگر طراح آموزشی باشد.
طراحی آموزشی در خلا صورت نمیگیرد و ناظر بر واقعیتهاست؛ لذا در طراحی آموزشی باید به سایر موارد مانند ،بودجه ،امکانات زمان و غیره توجه کرد. طرحها و نقشه های آرمانی تنها روی کاغذ موفق هستند و در اجرا با شکست مواجه میشوند.
طراحی آموزشی با تهیه طرح و نقشه پایان نمی پذیرد. هر چند فرایند طراحی آموزشی عملاً خود را درگیر اجرا و ارزشیابی نمیکند کامل شدن فرایند طراحی آموزشی نیازمند همکاری طراح آموزشی با مجریان در مراحل اجرا و ارزشیابی است.
طراحی آموزشی متکی بر اطلاعات است. اطلاعاتی که در اختیار گروه طراحی آموزشی قرار می گیرد در شکل گیری آموزش بسیار تأثیر گذار است؛ از این رو طراح آموزشی باید بکوشد با استفاده از روشهای علمی، معتبرترین و دقیق ترین اطلاعات را به دست آورد.

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 4003 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 160

حجم فایل:5,356 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252