پاورپوینت فصل دوم کتاب مشاوره و روان‌ درمانی با کودکان و نوجوانان (مسایل اخلاقی و قانونی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل دوم کتاب مشاوره و روان‌ درمانی با کودکان و نوجوانان (مسایل اخلاقی و قانونی در زمینۀ مداخله های روان شناختی در کودکان و نوجوانان) نظریه ها و کاربردهای عملی در مدارس و مراکز درمانی نوشته تامپسون پروت و داگلاس براون در قالب pptx و در حجم 59 اسلاید:

بخشی از متن:
درمان کودکان
درمان کودکان از چند دهه قبل وجود داشته است ،اما بر خلاف درمان ،بزرگسالان از لحاظ تاریخی پژوهش، گسترش و سیستمهای طبقه بندیی که اختصاصاً برای آن تهیه شده باشد، نداشته است
(کازدین و جانسون (۱۹۹۴) خاطرنشان می کنند که در سالهای اخیر در زمینه اصلاح فنون و پژوهش درباره نتیجه درمان، پیشرفتهایی صورت گرفته است با این حال این حیطه در دوره تکوین و رشد خود قرار دارد.
ملاحظات اخلاقی و قانونی حرفه ای در مورد خدمات درمانی مربوط به کودکان نیز محدود بوده اند.
تأکید اصلی بر روان درمانی بزرگسالان و وظیفه درمانگر در ارتباط با مراجع بزرگسال بوده است. با این حال زمانی که کودکان دریافت کنندگان مداخله های درمانی هستند هم از نظر اخلاقی و هم از نظر قانونی مسایل متفاوتی مطرح می شود.
به عقیده روس (۱۹۸۰، ص (۶۲) استلزام های اخلاقی درمان مشکلات روان شناختی یک فرد تابع معکوسی از آزادی انتخاب او میباشد؛ هر اندازه حق انتخاب فرد کم باشد استلزام های اخلاقی درمان بیشتر می شود.
ملاحظات اخلاقی ماهیتاً راه حلهای ساده،روشن یا سیاه و سفید ندارند؛ با این همه این ملاحظات برای متخصصان بالینی کودک و افرادی که به کودکان خدمات بهداشت روانی ارائه می کنند بسیار مهم و اساسی اند.
هر درمانگری باید به وظیفه خویش در قبال حقوق قانونی کودکان و نیز عواقب مثبت و منفی مداخله های درمانی با کودکان واقف باشد.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 457 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 59

حجم فایل:184 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252