پاورپوینت فصل اول کتاب دانش خانواده و جمعیت (پیش از ازدواج) جمعی از نویسندگان

دسته بندي : کتاب » معارف اسلامی
پاورپوینت فصل اول کتاب دانش خانواده و جمعیت (پیش از ازدواج) جمعی از نویسندگان در قالب pptx و در حجم 51 اسلاید:

بخشی از متن:
شناخت انسان
انسان برای زندگی شایسته نیازمند برنامه ریزی و برای برنامه ریزی، نیازمند شناخت خویشتن است. آن که انسان را ساخته و پرداخته بیش از هر کس می تواند درباره مخلوقش، شناخت دقیق ارائه دهد. قرآن کریم آدمی را دارای دو بعد مادی و فرامادی معرفی می کند.
تعابیری چون خلقت از خاک، گِل و زمین اشاره به بعد مادی وجود انسان دارد، و بیان این نکته که در مرحله ای از شکل گیری وجود انسان، روح الهی در او دمیده میشود، بعد فرامادی وجود او را یادآوری می کند.
بدین گونه کرامت ذاتی انسان ها را که به واسطه بعد فرامادی او ایجاد شده، متذکر می گردد و در آیات دیگر بیان می کند که چون انسان موجودی صاحب اراده و اختیار است، می تواند استعداد بیکران خود را در مسیر تعالی خویش به کار گیرد و به آنجا برسد که به مغفرت و رحمت در جوار خداوند که جامع جمیع صفات کمال است برسد: (در جایگاه صدق، نزد خداوند مالک مقتدر). و می تواند به آنجا برسد که خداوند می فرماید: (همانا بدترین جنبدگان نزد خداوند انسانی است که حقیقت را نمی شنود و نمی گوید. این گروه تفکر نمی کنند).
(بنابراین انسانی که علم و اراده خود را در مسیر امیال حیوانی به کار می گیرد، از نظر سیرت مانند حیوانی است که چهارپا راه می رود).

دسته بندی: کتاب » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 237 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 51

حجم فایل:148 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252